Mijn branding traject met David en Evelyne van D-Food for chefs
Wie D-food zegt, denkt meteen aan David en Evelyne: een gepassioneerd koppel dat staat voor kwalitatieve voeding en inspirerende gerechten. Ze leveren hoogwaardige voedingsmiddelen aan de beste professionele chefs in België. Maar ze gaan verder dan dat; met hun vernieuwende ontdekkingen en unieke smaakcombinaties weten ze chefs ook te inspireren. De eerste jaren werkten ze met een zelfgemaakt logo, maar de topkwaliteit van hun producten vroeg om een uitstraling die daarbij past. Het was tijd voor een rebranding!

Gepassioneerde ondernemers van dienst: David en Evelyne
David is de drijvende kracht achter het bedrijf. Zijn passie voor voeding en heerlijke gerechten is aanstekelijk; . Je kan niet met David praten zonder enthousiast te worden. Evelyne deelt deze passie en zorgt ervoor dat David zijn visie kan omzetten in een sterk merk. Samen vormen ze een gouden duo – niet voor niets is deze kleur een belangrijk element in hun huisstijl.
Het branding project
In juli 2021 werd ik gecontacteerd door Evelyne met de vraag om te helpen bij het ontwerpen van een nieuw logo. De professionaliteit en de kwaliteit van hun aanbod rijmde niet meer met het zelfgemaakte logo waar ze tot nu mee hadden gewerkt. De doel van het nieuwe logo was om een professionele uitstraling te bieden, maar ook om het juiste publiek aan te spreken. Om die reden was het dus ook nodig om even uit te zoomen en de volledige identiteit te herbekijken.
Dit brandingtraject omvatte:
-
Het evalueren en aanpassen van de naam. D-Food werd D-Food for chefs. Een claim die meteen duidelijk maakt naar wie ze zich richten;
-
Het uitschrijven van een sterk merkverhaal dat gecommuniceerd kan worden op hun website en andere communicatiemiddelen;
-
Het ontwerpen van een nieuw logo en een professionele huisstijl toegepast op visitekaartjes, briefhoofden, spandoeken, e-mailhandtekening, folders en website;
-
Een op maat gemaakte website waarbij ze per seizoen een aantal producten in de kijker kunnen zetten.

Webdesign op desktop

Belettering op bestelwagen

Visitekaartjes

Social media templates

Toepassing logo op foto
Waarom ik enthousiast ben over dit project?
David is een ondernemer wiens passie zo aanstekelijk is dat je vanzelf enthousiast wordt wanneer hij vertelt. Zijn verhaal is oprecht, eerlijk en authentiek, en juist die gedrevenheid inspireert mij om een merk te creëren.

Huisstijlgids (enkele pagina’s)
Het resultaat
Een aangepast merknaam die ervoor zorgt dat de juiste doelgroep zich meteen aangesproken voelt: D-Food for chefs.
Een duidelijke merkbelofte “de beste kwaliteit door ons geselecteerd”. Die belooft precies wat D-food for chefs waarmaakt: David staat zelf in voor de selectie van de producten en gaat voor de beste kwaliteit.
Een quote ‘be inspirerd’ die gebruikt wordt als boodschap naar zijn klanten. Hiermee wil hij zijn klanten uitnodigen om zich te laten inspireren door de producten en gerechten van D-Food for chefs.
Het sterke merkverhaal van D-Food for chefs is gebaseerd op de visie, missie, kernwaarden, merkbelofte en de motivaties van David en Evelyne. Dit verhaal vormt de rode draad in al hun communicatie en zendt een duidelijke en herkenbare boodschap uit naar hun doelgroep.
De kleuren en elementen van de huisstijl zijn zorgvuldig ontworpen en vastgelegd in een huisstijlgids, die fungeert als een handleiding voor iedereen die betrokken is bij het merk D-food for chefs.
Een gloednieuwe website die niet alleen het verhaal van D-food for chefs vertelt maar ook per seizoen de aangeboden producten toont. De website kan volledig aangepast worden door David en Evelyne.
Kortom, een volledige unieke branding die ervoor zorgt dat ze als merk professioneel en stijlvol naar buiten kunnen komen, en zo de juiste klanten kunnen aantrekken.