Logo & huisstijl

Een goede huisstijl wordt sneller door consumenten opgepikt

 

Merken kunnen zich gemakkelijk tonen aan de consument. Maar tonen of vertonen is niet alles. Een merk moet vooral apart of uniek zijn om herkenbaar te zijn!

Een goed logo en de juiste huisstijl moeten de eigenheid en het DNA van je merk vatten. Maar ze moeten vooral zorgen voor de herkenbaarheid van je merk. Dan rendeert een logo en huisstijl ten volle. Dan pas kunnen ze de juiste emoties bij consumenten triggeren.

Daniel Kahneman, een van de meest invloedrijke psychologen ter wereld, onderscheidt 2 systemen van ons brein. Een deel dat automatisch en bliksemsnel, zonder enige inspanning iets controleert en een tweede systeem dat met grote inspanning voor de bewuste keuzes instaat.

Het eerste systeem genereert gevoel en intuïtief handelen. Het gebeurt zo goed als onbewust. Je kan het niet uitzetten en het is bijna niet te stoppen. Als je brein een bekende situatie of beeld herkent zal het in het tweede systeem intuïtie omzetten naar geloof en impulsen tot actie.

Een consument kijkt dus altijd vooringenomen naar een merk dat hij herkent. Hij interpreteert en ziet vooral de dingen die hij graag wil zien. Zou je niet willen dat je merk ook zo’n positieve vooroordelen bij consumenten geniet?

De gemiddelde Europeaan is onbewust van 99% van de beslissingen die hij of zij iedere dag maakt.
Visitekaartje Interieur Vervaet
Logo keurslagerij Abel op foto van vleesgerecht
online visual met huisstijl elementen
Visitekaartje Micheline De Waele
Logo wit Antares Wellness
Een creatief concept is de basis voor een herkenbare huisstijl

Een concept is meer dan een idee. Een idee kan voor elke concurrent worden toegepast. Een goed concept omvat de waarden van een merk, het DNA van een ondeneming en de overtuiging van de mensen achter het merk. Wij vertalen het merkconcept naar een herkenbare huisstijl.

De juiste klanten aantrekken?

Werner & Mertz Mascottes kikker

4. Merkactivatie & campagne

Er is geen product of dienst dat online niet wordt aangeboden. Elke klant gaat wel eens online shoppen. Maar hoe creëer je vandaag dan nog extra beleving voor je merk en connectie met je klant?

Visitekaartje Interieur Vervaet

4. Merkactivatie & campagne

Er is geen product of dienst dat online niet wordt aangeboden. Elke klant gaat wel eens online shoppen. Maar hoe creëer je vandaag dan nog extra beleving voor je merk en connectie met je klant?

beursfoto Morelips

4. Merkactivatie & campagne

Er is geen product of dienst dat online niet wordt aangeboden. Elke klant gaat wel eens online shoppen. Maar hoe creëer je vandaag dan nog extra beleving voor je merk en connectie met je klant?

Werner & Mertz Mascottes kikker

4. Merkactivatie & campagne

Er is geen product of dienst dat online niet wordt aangeboden. Elke klant gaat wel eens online shoppen. Maar hoe creëer je vandaag dan nog extra beleving voor je merk en connectie met je klant?

Visitekaartje Interieur Vervaet

1. Merkstrategie & positionering

Producten en diensten zijn vandaag meer dan ooit zichtbaar en vergelijkbaar. Merken strategisch opbouwen en juist positioneren is dan ook essentieel. Enkel door de juiste emoties en associaties te triggeren zal je de juiste klanten aantrekken.

2. Content & storytelling

Wat heb je aan goede content en een boeiende storytelling als die online niet gevonden wordt? Niet enkel SEO kan daar bij helpen. Met creativiteit zorg je voor herkenbare content en schrijf je een uniek merkverhaal.

Visitekaartje Micheline De Waele
Visitekaartje Micheline De Waele

3. Logo & huisstijl

90 procent van de informatie die we oppikken is visueel. We verwerken beelden 60.000 keer sneller dan tekst. Een juiste en herkenbare huisstijl is een must!

4. Merkactivatie & campagne

Er is geen product of dienst dat online niet wordt aangeboden. Elke klant gaat wel eens online shoppen. Maar hoe creëer je vandaag dan nog extra beleving voor je merk en connectie met je klant?

campagnebeeld
Inschrijven nieuwsbrief
Geef je merk een boost!
Een frisse kijk op je merk leidt tot nieuwe inzichten.

Voor een ondernemer is het niet altijd makkelijk om met voldoende afstand naar zijn merk te kijken. Om die reden willen we, met een onbevangen en creatieve geest, je merk scannen.

Je beantwoordt enkele vragen die we je bezorgen en we maken gratis een bondige analyse van je merk.

Visitekaartje Micheline De Waele

4. Merkactivatie & campagne

Er is geen product of dienst dat online niet wordt aangeboden. Elke klant gaat wel eens online shoppen. Maar hoe creëer je vandaag dan nog extra beleving voor je merk en connectie met je klant?

4. Merkactivatie & campagne

Er is geen product of dienst dat online niet wordt aangeboden. Elke klant gaat wel eens online shoppen. Maar hoe creëer je vandaag dan nog extra beleving voor je merk en connectie met je klant?