Merkstrategie & Positionering

Met een sterk merk staat je onderneming klaar voor de toekomst
De wereld verandert vandaag sneller dan ooit. Ondernemingen moeten in een razend tempo hun organisatie digitaliseren. Sommige bedrijven hun verdienmodel komt zelfs op losse schroeven te staan.
Gelukkig veranderen bepaalde dingen niet. Mensen blijven naar sterke merken zoeken. Een sterk merk is belangrijker dan ooit. Je consument laten weten waar je voor staat. Hem binden aan je merk en zo voorsprong nemen op je concurrenten.
Ook al zijn je korte termijn verkoopresultaten goed, dan nog is het in deze veranderende wereld financieel rendabel om vandaag ook aan je merk te bouwen.
Met een sterke merkstrategie en positionering is je onderneming klaar voor de toekomst.
82% van de ondervraagde managers vinden creativiteit levensnoodzakelijk voor de toekomst van hun onderneming.
Een creatief concept is de basis voor een duidelijke positionering
Een concept is meer dan een idee. Een idee kan voor elke concurrent worden toegepast. Een goed concept omvat de waarden van een merk, het DNA van een ondeneming en de overtuiging van de mensen achter het merk. Wij vertalen het merkconcept naar een sterke positionering.
De juiste klanten aantrekken?
IN DE PRAKTIJK
De branding van hvw

Merk: HVW / CAPAC
Ook overheidsbedrijven digitaliseren hun diensten volop. Via online communicatie en mobiele app’s hebben ze dagelijks contact met hun klanten. Toch investeert de federeale overheidinstelling HVW-CAPAC vandaag in een merk. Waar.is.Waldo ontwikkelde een huisstijl die beter past bij een sociale instelling van de Belgische overheid. De eenduidige huisstijl passen we toe in hun personeelsblad en diverse animaties.
“Je travaille avec Waar is Waldo dans le cadre de mon travail et j’aime beaucoup leur collaboration. Ils sont très à l’écoute du client et fournissent de très bons résultats malgré parfois des délais assez courts. Je les recommande vivement.”
Onze visie
Maken we kennis met een nieuw bedrijf, product, dienst of merk. Dan duiken we meteen diep in het aanbod, de markt en de wereld van hun klanten. We willen zo goed mogelijk het DNA van dat merk en de overtuiging van de mensen achter het merk vatten. Van daaruit start ons creatief proces.
We informeren, kijken rond, vergelijken met wat al bestaat. Maar we zoeken vooral naar wat er nog niet is. Wat nog niet op een bepaalde manier is verteld. Als we denken de juiste piste gevonden te hebben checken we dit met de realiteit van de markt en de leefwereld van de consument. En, indien nodig, passen we aan en schaven we bij tot we echt iets sterk en uniek hebben.
Jouw merk versterken met creativiteit?
Vraag een gratis ‘creative scan’ aan voor je merk. Wij komen je de resultaten persoonlijk voorstellen.


