Merkactivatie & campagnes

Duurzame merkactivatie maakt je merk sterker
Sterke merken verkopen zeer goed op de onlineplatformen. Zo verkoopt Zalando vooral producten van bekende merken. Het verkoopvolume van zijn eigen private labels is een stuk minder. Ook al promoten ze hun eigen merken daarom niet minder.
Sterke merken hebben op termijn een sterk imago opgebouwd door consistent de juiste emoties bij de consument te triggeren. Het loont dus zeker om te investeren in een sterk merk.
Een merk bouw je op termijn. Maar merken kan je ook tijdelijk activeren. Met creatief uitgewerkte acties verhoog je de zichtbaarheid van je merk. Een merk activeren kan je online, in klassieke media, via live events of “omni channel” met een campagne in alle beschikbare kanalen.
Zoals bij het bouwen van een merk, moet bij een duurzame merkactivatie ook alles (concept, inhoud, tone of voice…) in lijn zijn met je merkwaarden en merkpositionering. Zo zal ook je merk en niet enkel je verkoop winnen bij de merkactivatie!
Consumenten zien gemiddeld tot 1000 reclameboodschappen per dag
Een creatief concept is de basis voor een duurzame merkactivatie
Een concept is meer dan een idee. Een idee kan voor elke concurrent worden toegepast. Een goed concept omvat de waarden van een merk, het DNA van een ondeneming en de overtuiging van de mensen achter het merk. Wij vertalen het merkconcept naar een krachte campagne of activatie.
De juiste klanten aantrekken?
IN DE PRAKTIJK
Een activatiecampagne

Merk: Werner & Mertz professional
Hoe duurzaam kan een merkactivatie zijn? Voor Werner & Mertz, een pionier in duurzaamheid, ontwikkelde Waar.is.Waldo een B-to-B campagne die het merk tijdens de periode van een internationale beurs activeert. Meerdere boodschappen werden in de vorm van een videoopnamen verstuurd naar een selecte doelgroep van key accounts. Merkwaarden, realisaties van en onderscheidingen voor het bedrijf werden verwerkt met een call-to-action voor een bezoek aan de beurs.
“Laat je niet misleiden door hun omvang en vriendelijke “down-to-earth” mentaliteit! Ze kunnen wedijveren met de beste bureaus en weten je steeds positief te verrassen met hun creativiteit. De expertise van het team maakt hen zeer sterk in zowel het conceptueel denken als het vlot uitwerken van de creatieve concepten“
Onze visie
Bij merkactivatie denken we al snel aan evenementen. Voor ons is het begrip “brand activation” veel ruimer. Een merk activeren we bij Waar.is.Waldo via alle beschikbare middelen die we soms apart en soms in combinatie inzetten. Zo activeren we merken via campagnes met brede offline media, werken we zeer doelgerichte online acties uit en natuurlijk gebruiken we, als het tenminste toegelaten is met Corona, ook live events om merken in de kijker te zetten. Het optimaal gebruiken en toepassen van al die beschikbare middelen vinden we bij Waar.isWaldo net zo boeiend.
Jouw merk versterken met creativiteit?
Vraag een gratis ‘creative scan’ aan voor je merk. Wij komen je de resultaten persoonlijk voorstellen.


