Merkactivatie & campagnes

Duurzame merkactivatie maakt je merk sterker

 

Sterke merken verkopen zeer goed op de onlineplatformen. Zo verkoopt Zalando vooral producten van bekende merken. Het verkoopvolume van zijn eigen private labels is een stuk minder. Ook al promoten ze hun eigen merken daarom niet minder.

Sterke merken hebben op termijn een sterk imago opgebouwd door consistent de juiste emoties bij de consument te triggeren. Het loont dus zeker om te investeren in een sterk merk.

Een merk bouw je op termijn. Maar merken kan je ook tijdelijk activeren. Met creatief uitgewerkte acties verhoog je de zichtbaarheid van je merk. Een merk activeren kan je online, in klassieke media, via live events of “omni channel” met een campagne in alle beschikbare kanalen.

Zoals bij het bouwen van een merk, moet bij een duurzame merkactivatie ook alles (concept, inhoud, tone of voice…) in lijn zijn met je merkwaarden en merkpositionering. Zo zal ook je merk en niet enkel je verkoop winnen bij de merkactivatie!

Consumenten zien gemiddeld tot 1000 reclameboodschappen per dag
Visitekaartje Interieur Vervaet
Werner & Mertz Mascottes kikker
Visitekaartje Micheline De Waele
vrouw ondersteboven campagnebeeld
online visual met huisstijl elementen
Een creatief concept is de basis voor een duurzame merkactivatie

Een concept is meer dan een idee. Een idee kan voor elke concurrent worden toegepast. Een goed concept omvat de waarden van een merk, het DNA van een ondeneming en de overtuiging van de mensen achter het merk. Wij vertalen het merkconcept naar een krachte campagne of activatie.

De juiste klanten aantrekken?

IN DE PRAKTIJK

Een activatiecampagne

Merk: Werner & Mertz professional

Hoe duurzaam kan een merkactivatie zijn? Voor Werner & Mertz, een pionier in duurzaamheid, ontwikkelde Waar.is.Waldo een B-to-B campagne die het merk tijdens de periode van een internationale beurs activeert. Meerdere boodschappen werden in de vorm van een videoopnamen verstuurd naar een selecte doelgroep van key accounts. Merkwaarden, realisaties van en onderscheidingen voor het bedrijf werden verwerkt met een call-to-action voor een bezoek aan de beurs.

Laat je niet misleiden door hun omvang en vriendelijke “down-to-earth” mentaliteit! Ze kunnen wedijveren met de beste bureaus en weten je steeds positief te verrassen met hun creativiteit. De expertise van het team maakt hen zeer sterk in zowel het conceptueel denken als het vlot uitwerken van de creatieve concepten

Alexander Vermeire

Marketing Coordinator , Werner & Mertz Benelux

Onze visie

Bij merkactivatie denken we al snel aan evenementen. Voor ons is het begrip “brand activation” veel ruimer. Een merk activeren we bij Waar.is.Waldo via alle beschikbare middelen die we soms apart en soms in combinatie inzetten. Zo activeren we merken via campagnes met brede offline media, werken we zeer doelgerichte online acties uit en natuurlijk gebruiken we, als het tenminste toegelaten is met Corona, ook live events om merken in de kijker te zetten. Het optimaal gebruiken en toepassen van al die beschikbare middelen vinden we bij Waar.isWaldo net zo boeiend.

Stephan Gautot

Conceptueel, strategisch, creatief, zaakvoerder

Jouw merk versterken met creativiteit?

Vraag een gratis ‘creative scan’ aan voor je merk. Wij komen je de resultaten persoonlijk voorstellen.

CASES

Enkele realisaties

Belgian food blog awards
Waar.is.Waldo
4.8
Based on 6 reviews
powered by Google
Manuel Verwulgen
Manuel Verwulgen
20:12 15 Jul 20
Ideale partner voor het ontwikkelen van een sterk merkconcept!Waar.is.Waldo is een creatief team dat professioneel en met een open blik te werk gaat. Het enthousiasme van de Waldo's en hun betrokkenheid naar de klant toe zorgen voor een fijne samenwerking!
Griet Van Waeyenberghe
Griet Van Waeyenberghe
08:55 10 Jul 20
Ongelooflijk tevreden over de professionaliteit, creativiteit en snelheid van dienstverlening.Als je ergens moet zijn om jouw bedrijf in the picture te laten zetten en zichtbaar te maken voor velen, dan is het bij 'waar.is.waldo'.Prijs-kwaliteit top!
Bekijk alle beoordelingen