Content & storytelling

Goede content maakt je merk sterker
Naast SEO kan creativiteit ook helpen om je content of merkverhaal beter vindbaar te maken. Maar beter nog moet de inhoud van je verhaal vooral relevant zijn voor de personen die je wilt bereiken. Anders wordt het nooit gelezen.
Geen enkel merk is hot voor iedereen. Ook Coca-Cola niet! Je kan beter zeer relevant zijn voor een beperkte groep dan weinig interessant voor veel mensen. Enkel door dan het beste van jezelf te tonen kan je de aandacht van de consument vangen.
Alle inhoud die je onderneming verspreidt moet in lijn zijn met de waarden en de persoonlijkheid van je merk. Zowel onderwerp, vormgeving als de tone of voice moeten bevestigen wie je bent als ondernemer en waar je merk voor staat.
Creatieve content waarover gesproken wordt is 10 keer krachtiger dan content dat men enkel maar bekijkt.
Een creatief concept is de basis voor sterke content
Een concept is meer dan een idee. Een idee kan voor elke concurrent worden toegepast. Een goed concept omvat de waarden van een merk, het DNA van een ondeneming en de overtuiging van de mensen achter het merk. Wij vertalen het merkconcept naar een relevante storytelling.
De juiste klanten aantrekken?
IN DE PRAKTIJK
Het verhaal van Ontex

Merk: Ontex worldwide
Dat goede content relevant moet zijn, geldt niet enkel voor externe communicatie naar consumenten. Met relevante content wisten we bedrijven in verschillende continenten te motiveren en te winnen voor de 40 jaar viering van het Belgische moederbedrijf van Ontex. Het DNA van de organisatie werd niet enkel vertaald in communicatie. Ook lokale evenementen, persoonlijke uitdagingen en internationale sport events werden gebruikt om de overtuiging en de toekomstvisie van de multinational aan de multiculturele medewerkers over te brengen.
“Pleasant collaboration start to finish. Good interpretation of project briefing, open at all times for feedback and complete respect for deadlines.”
Onze visie
Mensen hebben me altijd gefascineerd. Hoe ze denken, reageren, zich profileren en hoe ze zich voelen intrigeert me nog altijd. Het boeit me zoveel dat ik vorig jaar mijn diploma “inspirerend coachen” heb behaald. En dat gebruiken we, raar maar waar, vandaag bij Waar.is.Waldo ook om merken te helpen.
Met relevante verhalen triggeren we emoties bij de doelgroep en binden we de juiste klanten aan een merk. We zoeken naar het ‘waarom’ (de passie en drive) bij ondernemers. Veel bedrijven vertellen vooral wat ze doen maar zeggen zelden waarom. Toch is dat ‘waarom’ vooral relevant voor je doelgroep. Mensen kiezen voor mensen! Als je verhaal tegemoetkomt aan de noden en wensen van je publiek dan pas krijg je hun volle aandacht!
Jouw merk versterken met creativiteit?
Vraag een gratis ‘creative scan’ aan voor je merk. Wij komen je de resultaten persoonlijk voorstellen.


